Lo Criterium de Las
Cevenas
De qué i a
en octòbre qu'es de sustot pas mancar ? Es pas Halloween. Pas
la fèsta del pebròt d'Espeleta tanpauc. Tròp aisit, es dins lo
títol : Lo rallye de Las Cevenas. Cada annada es LO pelerinatge
de mon vièlh e ieu. Expliqui a la gròssa en de qué consistís lo
Criterium. La corsa se compausa de tres etapas que se debanan sus
tres jorns : dijòus, divendres e dissabte. Cada etapa conten un
temps per far las ligasons, un temps per córrer e un temps per
l'assisténcia. Las Cevenas comptan tretze « especialas ».
Las especialas son de tròces de rotas que religan doas etapas. Per
exemple, l'especiala mai longa (37,41km) partís de Valarauga per
anar fins a La Rovièra. Son las especialas que son cronometradas e
que pesan fòrça per ganhar. Evidentament, las especialas se trapan
pas a-de-reng. Entre las tretge espròvas, cal que los participants
passen per de ligasons. Aquestes tròces son dubèrts a totes e aquí
los pilòtes se devon de respectar lo còdi de la rota al meteis
nivèl que los autres automobilistas. An pasmens un temps maximum de
pas despassar pendent las ligasons (per pas qu'ajan lo temps de modificar l'autò aprèp son contraròtle de la debuta). Pendent
l'etapa, los pilòtes pòdon s'arrestar a de luòcs d'assisténcia
ont lor còla l'espèran. An lo drech de metre de carburant o de
cambiar de ròda. Aqueles pichòts pargues d'assisténcia son
menimosament susvelhats per los comissaris de corsa. Encara un còp, gaitan se los
mecanicians bricolejan pas l'autò d'un biais contrari al
reglament.
Cal pas
creire mas l'espectator deu s'aprestar longtemps abans una corsa
tant importanta. Las botas e lo K-Way son nòstres amics perque a la sason del Criterium,
nèva de còps que i a, plòu sovent, fa freg totjorn. Mas lo trabalh
que va determinar se sarà un romievatge dels bons, son las mapas.
La corsa cubrís un espaci grand. A mai, los endreches pus interessants
de gaitar se trapan dins de vilatjòts que i son pas sus las mapas.
Alavetz, cal anar reconéisser lo terren abans que las rotas siagan
tancadas. Demòra pasmens lo metòd per los canhuts que sabon pas
legir una mapa ; es de seguir un tipe que sembla conéisser lo
país cevenòl. M'o vos cal dire, qu'aquò es fòrça dangierós. A
pròva un còp, se retrobèrem a seguir un paure tipe que dintrava a
cò seu e qu'aguèt benlèu la peta de sa vida perque los seguiguèrem
fins a son ostal perdut dins los bòsques.
Criterium de 1974, Berlineta A110 Erik COMAS |
Pichòt
istoric del Criterium de Las Cevenas (amb l'ajuda del periodic de la
FFSA especial Rallye de Las Cevenas) :
En 1960,
Renat Trautman aguèt l'idèia de préner de nòtas concernant la forma
dels viratges, lor encadenament, la velocitat de causir sus las
linhas drechas...etc. O aurètz comprés, es doncas al Rallye de Las
Cevennas que las nòtas faguèron lor aparicion. A l'ora d'ara, s'imaginam e
mai pas far sens elas. A flor e a mesura, cada pilòt prenguèt la
costuma de se far dictar aquelas indicacions.
Lo recòrd
de pilòtes es agandit en 1979 ont tres cent vint-e-uòch veituras prenguèron lo despart de
la corsa.
En 1981, mon oncle espiritual, Jaume Almeras, ganhèt lo criterium amb la 911 SC.
En 1986,
l'espròva dintrèt en Campionat Nacional e ven aital una corsa
bravament importanta.
En 2008 es,
entre autres, un montpelhierenc qu'emportèt la victòria :
Gilles de Turckeim e Ludovic Gal.
Fin de la
passada istorica caganta e plaça als comentaris viscuts de
l'espectatritz que soi. Aquest'an, fasiá un temps vertadièrament
poirit. A la debuta, los organisators aguèron paur en causa de
l'espandiment de la prima. Era talament la secada, qu'un pauc de
plòja auriá rendut la ròta lisanta lisanta. Mas fin finala ploguèt
a semau, e foguèt pièger encara que çò previst. Parlèron e mai de
suprimir l'espròva ! Un molon de pilòtes abandonèron la
corsa per paur de petar l'autò o en causa dels degalhs provocats
per lo temps. An la costuma de dire, qu'al Criterium de Las Cevenas, lo quilomètre compta doble talament la rota es tendeira e malaisida.
Vos mèti
aquí la vidèo que me sembla mai espantanta d'aquela edicion del
Criterium. Mòstra plan coma cal èsser precís dins las trajectòrias e que la pus pichòta
escartada mena a la catastròfa :
De nòstre costat, se risquèrem pas d'anar s'acantonar sul bòrd dels camins sablonoses coma cada annada. Naveguerèm entre los pargues d'assisténcia grands e pichòts. O fasiái per lo primièr còp e francament val lo destorn ! Las autòs s'arrèstan per far lo plen mas i a tanben los pargues ont passan la nuòch. En demorant al pargue d'assisténcia, òm a lo temps de plan far lo torn de l'autò e amb un pauc d'astre de veire lo pilòt. Aquest an, vegèri Dany Snobeck qu'es un menaire grand dins lo mond de l'espòrt autò. A la fin de cada etapa, los pilòtes tòrnan al pargue grand. Aquí es mai espantant. Cada còla se recampa lèu-lèu cap a sa tenda. Totes s'afanan per petaçar la veitura abans que lo pargue tanque e que pòscan pas pus i tocar de tota la nuòch. Demorèri boca badat. Alavetz, me disi : "quora al garatge, òm met tres oras per cambiar un embragatge, aicí, ne meton pas qu'una! " Fa tres jorns que dòrmisson pas que doas oras per nuòch, pasmens formiguejan jos lor tenda fangosa. Se vei de tot. I a la tenda immensa e roja de Citroën que se podriá manjar dessús e que los mecanicians an totes lo meteis vestit nòu. Sembla que los otisses an pas jamais servit. Vegèri de crics futuristas ! Puòi, i a la pichòta còla d'amics amb lor tendolet crassós que tòrnan l'aire decebut mas tiran abans. M'encanta de me trapar entre aquel mond que bolegan per la meteissa causa : lor passion.
S'avètz la
curiositat, podètz clicar e veire lo classament. Lo venceire
d'aquest an, Pèire Campana (solament 25 ans) menèt una Mini JohnCooper Works. Coma que val melhor un pichòt desgordit qu'un grand
estabosit !
Malurosament dins las corsas, es pas una fin urosa per tot lo mond. Es per aquò qu'ai una pensada pel pilòt Olivièr Azema, natiu de Sant Andrieu de Sangonis, que s'es sortit dins la segonda etapa del rallye e qu'es a l'ora d'ara dins lo comà.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire