vendredi 2 décembre 2011

BEDIGA KART


                                                     


De qué m'agrada quasi mai que Nadal ? Desencusatz per la transicion poirida...Es la fin del semèstre e cadun fai çò que pòt ! M'agrada tanben de faire la piòta al karting. Es un moment ont me pòdi vojar lo cap dels laguis, rire e de còps plorar (de rire mas pas totjorn !). Cavalguèri mon primièr karting a sept ans a la Granja Villa en Pèro. Eri pas trop rassegurada mas lo tipe de la gira me diguèt fèrme : 
_Te laguies pas nenòta, se pòt pas que taules amb un kart...
Desamarrèri. Anava plan. Abrivèri. M'agradèt. Apièjèri encara mai e virèri per préner lo viratge. Aquí faguèri un tonèl espectaculari e aterrèri dins lo decòr ! Primièr accident de la rota a sept ans, tot lo mond se pòdon pas vantar d'aquò. En tot cas, ieu m'en vanti pas...Lo temps passa e decidi de m'o metre seriosament al karting. Lo mai pròche d'a cò meu es a Grabels. Lo primièr còp (de kart francés) lo tipe me ditz :
_ Te laguies pas jovenòta, es impossible de taular amb un kart...
Impression d'aver ja viscuda aquela scèna...Marrit pressentiment. Aquel còp se passèt plan e dempuòi i vau sovent. Es una gira pro larga, interessanta de far e lo mond que i trabalhan son fòrça agradiu. De quora en quora organizan de jornada pilotatge ont lo circuit es reservat per una còla reducha. Om s'i pòt inscriure e virar tot lo jorn per se melhor. Lo patron t'observa e balha de conselhs segon çò que se pòt melhorar dins la conducha. A mai se fai aquelas jornadas, a mai se pòt menar de karting poderós çò pus interessant. I a tanben de corsas mai o mens importantas que se debanan e que son totjorn espantanta de veire. M'agrada de veire l'estile e l'estrategia de cadun. 


 

Mas recentament descobriguèri lo karting sus glaça que n'aviái pas jamai fach. Los fornidors de l'automobila organizan sovent de jornadas d'iniciacion a qué que siague (de F3000, de batejalhas de pilotatge o de corsas de karting) ont mecanicians e carrocièrs de Lengadòc son convidats. Erem doncas un quinzenat a Vegapolis Montplhièr per se liurar batèsta entre carrociers de diferentas ciutats, puòi qu'èra de kart sus glaça ! Imaginatz un pauc ! Sus la pista granda, avián instalats de plaidejaments per qu'aquò semblèsse los corredors d'una gira. Lo circuit contunhava ont i a normalament la pista de dança e qu'es mai estrech per passar. A vòstre vejaire, de qué se passa quand largatz amassa, vint òmes completament calugs de l'automobila, sus una pista de kart ? Evidentament, los organizadors avián vist venir lo còp. Qualques susvelhants èran escampilhats sus la gira, per vigilar que degun faguèsse pas lo colhon. Se ne vesián un que depassava a la dintrada del pertús, que butava un autre kart o que tocava un plaidejament, lo menaire aviá una multa : lo susvelhant aviá una telecomanda qu'alentissiá un momenton lo kart. Pichòt aperitiu abans de i anar. Aquí, èron totes los melhors amics del mond, charra que charraràs, e consí vas, e de qué contas dempuòi lo temps...e patin cofin. Puòi metèm la combinason, lo casco e sonan las còlas. Tre lo despart, vai quèrre amistats e gentilhessa ! Avèm d'astre que se fagan pas cambeta. Son d'òmes : vòlon totes arribar primièr de segur ! Un còp sus la gira, quane plaser ! A la debuta, èri tota desvariada per qu'es totalament diferent del circuit sul quitran. Ben òi, la glaça aquò lisa. Quand freina, lisa sus dètz metre e s'espotís contra la paret, lo kart vesin....o encara lo susvelhant ! Cal lo temps de s'acostumar e d'atrobar la tecnica. Evidentament, ne calguèt un de colhon per escampar pelòfas de bananas e petards sus la pista . Foguèt una penta de rire e d'emocions tota la serada. Espèri qu'aurai l'escasença d'o far tornarmai e que mon istòria d'amor amb lo kart durarà encara longtemps !